Seminar and Final Theses

Showing 1 - 30 of 30 Results

  • Paper Title
    Type of Paper
    Subject Area
    WEB
    PDF
  • Optimization of a mass flow sensor to use in fuel cell applications
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Numerische Simulation der Entflammbarkeit des Ventilationsgases während des Thermal Runaway von Lithium-Ionen-Batterien
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Numerical Simulation of the Flammability of Vent Gas during Thermal Runaway of Lithium-Ion Batteries
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Optimierung eines Massendurchflusssensors für die Nutzung in Brennstoffzellenanwendungen
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Bewertung der Anforderungen an die Genauigkeit von Vorausschaudaten für prädikative Betriebsstrategien von Hybridfahrzeugen
    Master Thesis
    F1;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Numerical and experimental investigation on the impact of inductances on electrochemical impendance spectroscopy
    Contact:
    Master Thesis
    F6;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Aufbau, Abgleich und Anwendung eines Simulationsmodells zur Beschreibung der Druckverhältnisse in einer Ölversorgungsbohrung eines Pleuels unter motorischen Randbedingungen
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Design, adjustment and application of a simulation model to describe the pressure conditions in an oil supply bore of a con rod under fired boundary conditions
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Development of simulation models for heat pump systems in electricfied vehicle concepts
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Bereich: Energiebedarfsschätzung / Prädiktive Fahrfunktionen
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F6;F1;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Entwicklung von Simulationsmodellen zur Identifikation thermischer Energieoptimierungspotentiale in BEVs/FCEVs
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Investigation of thermal system concepts for future electrified vehicle concepts
    Bachelor Thesis Project Work
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Field: Energy Demand Prediction / Predictive Driving
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F6;F1;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Development of simulation models for the identification of thermal energy optimization potentials in BEVs/FCEVs
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Development of optimization-based control strategies for thermal management of electrified vehicle concepts
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Entwicklung von optimierungsbasierten Regelstrategien für das Thermomanagement elektrifizierter Fahrzeugkonzepte
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Entwicklung von Simulationsmodellen für Wärmepumpensysteme in elektrifizierten Fahrzeugkonzepten
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Untersuchung zu Thermalsystemkonzepten für zukünftige elektrifizierte Fahrzeugkonzepte
    Bachelor Thesis Project Work
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Investigation of measures to improve the thermal management of elektrified vehicle concepts
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Untersuchung von Maßnahmen zur Verbesserung des Thermomanagements von elektrifizierten Fahrzeugkonzepten
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Untersuchung der Degradation von PEM-Brennstoffzellen mit Hilfe von Automobil-Fahrzyklen
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Development of a method to predict the lifetime of a PEM fuel cell based on aging tests
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Methodology to evaluate the impact of Software-defined Vehicles on R&D organizations and the product development process
    Master Thesis
    F6;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Investigation of the degradation of PEM fuel cells by using automotive driving cycles
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Entwicklung einer Methode zur Prädiktion der Lebensdauer einer PEM-Brennstoffzelle basierend auf Alterungstests
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Entwicklung eines Elektrolyseurprüfstandes
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Einfluss der Gasrezirkulation auf die Anodendegradation von NT-PEM-Brennstoffzellen
    Project Work
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Methodenentwicklung Kurbelgehäuseentlüftung von Wasserstoffverbrennungsmotoren
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Modellprädiktive Regelung des Kühlmittelpfads für Brennstoffzellensysteme
    Bachelor Thesis Master Thesis
    F5;F1;F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF
  • Numerische Untersuchung der H2 - Gemischhomogenisierung bei direkteinspritzenden Nutzfahrzeugmotoren
    Master Thesis
    F4
    [412310]
    Link to Webpage
    Link to PDF